دانشگاه هنر اصفهان
برگزاري نشست تخصصي معرفي موزه نمونه ي زنده ي مردم شناسي دكتر رهگشاي بادرود در دانشگاه هنراصفهان
 
 در روز شنبه چهاردهم ارديبهشت 1398 انجمن علمي ارشد مديريت موزه (گروه موزه و گردشگري) دانشكده پژوهش‌هاي عالي هنر و كارآفريني دانشگاه هنر اصفهان با همكاري امور فرهنگي ميزبان دكتر محمد رهگشاي (عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي) و همسر ايشان خانم ميريام گوتس بود.

ايشان با علم به شناخت فرهنگ پيشينيان و غني بودن فرهنگ ايراني، برآن شدند كه اين فرهنگ را در عصر مدرنيته به نوجوانان و جوانان هديه كنند و در اين راه توانستند مكاني فرهنگي و علمي با پتانسيل هاي جذاب گردشگري و كارآفريني در چارچوب يك موزه نمونه زنده مردم شناسي ايجاد نمايند.

فعاليت‌هاي اصلي موزه بر محور كشف استعدادهاي كودكان و نوجوانان و تقويت آن و نيز احياي تخصص‌ها، مشاغل بومي و فرهنگ و سنت‌هاي محلي كه بي‌شك دست‌مايه‌ي هويت و افتخار ملي است قرار گرفته است.

دراين راستا، با ايجاد كلاسها و كارگاههاي آموزشي و پژوهشي در زمينه هاي هنري، فرهنگي و علمي اعم از خط، نقاشي، موسيقي، نجوم و عكاسي اجرام آسماني، سفالگري و نيز برگزاري جشنها و مراسم سنتي و آييني و همچنين ايجاد خانه عروسك هاي بومي شناسنامه دار با هدف انتقال تاريخ محلي به نسل امروز، بر آنيم تا اقدام عملي شعار سرا موزه را به منصه‌ي ظهور برسانند:

« پل بين ايام پيشين و پس سراموزه رهگشاي است و بس »

حسن ختام اين نشست با نمايش و معرفي عروسك¬هاي صلح كه توسط بانوان كارآفرين شهر بادرود ساخته و به موزه هاي مطرح دنيا اهدا شده بود، پايان پذيرفت.
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1398/02/15
تعداد بازدید:
2790
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
Powered by DorsaPortal