1398/02/11
/Dorsapax/Data/Sub_0/File/enews_EToolsFile_e398bf78-6138-476a-9788-e0cc992f2d9cpppaahh-b23b5afd-5f6f-4a2e-93c8-a9cd80aee230.jpg
نشست تخصصي چالشهاي آموزش عالي با سخنراني استاد مصطفي عمادزاده
گروه اقتصاد و كارآفريني دانشكده پژوهشهاي عالي هنر و كارآفريني، به مناسبت هفته سرآمدي آموزش در ارديبهشت ماه 1398 ميزبان استاد مصطفي عمادزاده استاد دانشگاه اصفهان بود. ايشان در ضمن صحبتهاي خود به سودمنديهاي خصوصي و اجتماعي آموزش اشاره كردند. مواردي از جمله افزايش دستمزد، يافتن سريعتر شغل، لذت بيشتر از زندگي، درك بهتر و بيشتر معناي زندگي فايدههاي خصوصي آموزش هستند كه موجب افزايش انگيزه افراد براي ورود به دانشگاه ميشود. فايدههاي اجتماعي آموزش نيز شامل ايجاد نظم اجتماعي بيشتر، توليد بيشتر، نوآوري و ارزشآفريني بالاتر، كاهش هزينهها در توليد و بهداشت عمومي است و اين فوايد بسيار دليل سرمايهگذاري و تخصيص بودجه عمومي به آموزش است.
مولف كتاب اقتصاد آموزش و پرورش، دانشگاه را داراي سه وظيفه سنتي دانستند كه عبارت است از توسعه آموزش، پيشبرد پژوهش و ارايه خدمات به صنعت. دانشگاه در نهايت بايد به امر سوم برسد و نتيجه آموزش و پژوهش خود را به صنعت و اقتصاد ارايه دهد؛ اما اين حلقه در ايران مغفول مانده و هنوز به ثمر نرسيده است. نويسنده كتاب سلامتي و رشد اقتصادي، به اين نكته اشاره كردند كه وظيفه نوين دانشگاهها كارآفريني و ارزشآفريني است. دانشگاه، پيشران ايجاد ايدههاي جديد و تبديل ايدهها به محصولات موردنياز بازار است، به گونهاي كه بسياري از مراكز كارآفريني دنيا در دانشگاهها يا توسط دانشگاهها ايجاد شده اند. اين نشست پس از پاسخ استاد به پرسشهاي حاضران به پايان رسيد.
تعداد بازدید:
1184
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به
دانشگاه هنر اصفهان
مي باشد.
Powered by
Dorsa
Portal